Nekünk, akiknek a kilencvenes években a Nokia szinte egyet jelentett A MOBILTELEFONNAL, a finn gyártó termékei garantálták a minőséget, az 5-ös és 6-os sorozat volt a kategória csúcsa, egészen furcsa olvasni a híreket, hogy a nem megfelelő stratégiai lépések miatt mivé lett, hová zuhant a márka. A Windows-zal futtatott készülékek perifériára kerültek, a Nokia sokáig ragaszkodott elavulttá vált megoldásaihoz. Tavasszal már felröppent a hír, mi is megírtuk itt, hogy a Nokia névtől meg kell válnunk, hiszen az operációs rendszerek szállítója, a Microsoft felvásárolta a finnek készülékgyártó üzletágát. Most az is kiderült, hogy az eddig Nokia Lumia néven futó telefonokat ezentúl Microsoft Lumiának fogják nevezni. Ezzel gyakorlatilag vége a köznapi értelemben vett és használt, a mobilkommunikációval évtizedekig egybeforrt Nokia márkanévnek. Persze, ha azt nézzük, hogy alig másfél évtizede még Motorolák, Siemensek és Alcatelek közül választhattunk az előfizetésünkhöz… Ezek a márkák is nagyrészt kikoptak vagy átalakultak nálunk (persze, a Motorola és az Alcatel máshol él és virul). Megemlékezésünk részeként újra ajánljuk Jan Chipchase, a Nokia kutatójának előadását a TED-en, 2007-ből, abból az időből, amikor úgy tűnt, az átmeneti nehézségek ellenére a legendás márkanév élni és virulni fog. Nem így lett.